Reguli noi la evaluarea finală în învățământul profesional tehnic

IMG_0784-minMinisterul Educației a organizat marți, 18 iulie, un atelier de lucru cu privire la procesul de evaluare finală în instituțiile de învățământ profesional tehnic și diseminarea rezultatelor unei noi metodologii de evaluare, care a fost experimentată în 35 de școli profesionale din țară. Noua metodologie de evaluare presupune utilizarea testelor scrise și probelor practice unice pentru toți absolvenții.

Potrivit dnei Viorica Condruc, consultant principal în cadrul Direcției ÎPT la Ministerul Educației, această metodă de susținere a examenului de calificare asigură o evaluare obiectivă și responsabilizează candidații. De asemenea, asigură relevanța competențelor profesionale ale absolvenților și implicarea agenților economici și evaluatorilor externi în cadrul examenului de calificare.

(mai mult…)

Centrele de Excelență și colegiile și-au prezentat rapoartele de autoevaluare

1Un nou atelier de lucru privind rolul rapoartelor de autoevaluare pentru asigurarea calității în domeniul învățământului profesional tehnic s-a desfășurat marți, 4 iulie, la Chișinău. La atelier au participat manageri și cadre didactice de la toate Centrele de Excelență și colegiile din republică.

În cadrul evenimentului, Doina Soltan, consultant superior în cadrul Direcției de învățământ profesional tehnic și mediu de specialitate la Ministerul Educației, a efectuat o analiză a implementării Ordinelor Ministerului Educației de către instituțiile de învățământ.

(mai mult…)

Școlile profesionale asigură managementul calității educației

front page-minCirca 100 de manageri și cadre didactice de la toate școlile profesionale din țară au participat luni, 5 iunie, la un atelier de lucru privind asigurarea calității în instituțiile de învățământ profesional tehnic (ÎPT). Evenimentul a fost organizat de Ministerul Educației, cu sprijinul Proiectului de Asistență Tehnică al Uniunii Europene, cu scopul de a efectua o trecere în revistă a realizărilor și dificultăților în procesul de asigurare a calității.

În cadrul evenimentului, reprezentanții instituțiilor de învățământ au împărtășit experiența de asigurare a calității în școlile unde activează și bunele practici documentate în cadrul vizitei de studiu în România, care i-a ajutat să se familiarizeze mai bine cu acest sistem și să obțină idei de dezvoltare pentru viitor.

(mai mult…)

Pentru a pregăti specialiști de calitate, învățământul profesional are nevoie de analiza pieței muncii

IMG_0047-minMai mulți oficiali și experți din domeniul formării profesional tehnice și pieței muncii din R. Moldova au participat miercuri, 24 mai, la o masă rotundă privind posibilitățile de estimare a necesităților actuale ale pieței muncii și prezentarea unei metodologii de aliniere a sistemului educațional la cerințele angajatorilor. Evenimentul a fost organizat în cadrul Proiectului de Asistență Tehnică al Uniunii Europene pentru modernizarea învățământului profesional din Republica Moldova.

La discuții au participat reprezentanți ai Ministerului Educației, Ministerului Muncii, Protecției Sociale și Familiei, Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, Comitetelor Sectoriale și Centrului Republican pentru Dezvoltarea Învățământului Profesional.

(mai mult…)